EN
چهارشنبه 28 شهریور 1397

اخبار

توجه ویژه سازمان حج و زیارت به خدمات الکترونیکی/برنامه ریزی های الکترونیکی برای حج 97

توجه ویژه سازمان حج و زیارت به خدمات الکترونیکی/برنامه ریزی های الکترونیکی برای حج 97

سازمان حج و زیارت در زمره برترین سازمان ها برای ارایه خدمات الکترونیک به متقاضیان محسوب می شود و در این میان بیش از 90 درصد فعالیت های آن به ویژه در حج 97 به صورت الکترونیکی انجام گرفت.
-پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت- سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اصلی موضوع اجرایی حج و عتبات کشور توانسته در راستای ارایه خدمات الکترونیکی به متقاضیان موفق عمل کند.این موفقیت به گونه ای بوده که این سازمان از پیش ثبت نام های عزیمت به حج و عتبات تا ثبت نام های قطعی و واریز وجه تمام شده را به صورت الکترونیکی انجام داده است و در این رابطه رضایتمندی متقاضیان نیز به مراتب افزون تر شده است.

سازمان حج و زیارت این روزها در زمره توانمندترین سازمان ها در عرصه خدمات الکترونیکی محسوب می شود و در همین راستا نیز خدمات ارایه شده در حج امسال به صورت کاملا الکترونیکی انجام شده است.

محمد تقی قادری مسئول فناوری اطلاعات عملیات حج تمتع 97 در رابطه با فعالیت های صورت گرفته اظهار کرد: موضوع پیش ثبت نام ها ، ثبت نام اولیه و واریز وجه متقاضیان حج امسال به صورت کاملا الکترونیکی در زمستان سال 96 انجام گرفت.

وی افزود: زایران حج تمتع 97 به راحتی توانستند به صورت الکترونیکی و از طریق سیستم به صورت اینترنتی، کارهای نام نویسی، پرداخت وجه، انتخاب نوع کاروان و درجه قیمتی را انجام دهند که با این رویکرد هیچ مراجعه حضوری در ابتدا به کاروان ها وجود نداشت.

مسئول فناوری اطلاعات عملیات حج تمتع 97 تصریح کرد: در گذشته زایران به کاروان ها مراجعه می کردند و بعد از دریافت فیش کاغذی به بانک ها مراجعه داشتند که این روند بسیار زمان بر و هزینه بر بود که از مراجعات مکرر به کاروان ها کاسته شده است.

قادری افزود: خدمات اینترنتی و الکترونیکی برای رفاه حال زایران عزیز ایجاد شده که بنابر همین اصل حدود 240 هزار تردد را برای متقاضیان حج امسال کاهش دادیم.

وی به دیگر برنامه های انجام شده در حج امسال اشاره کرد و گفت: امسال نرم افزارهای ستادی ما تقویت شد که از جمله می توان به تقویت نرم افزارهای تدارکات، تغذیه، اخذ روادید و ... اشاره کرد.

مسئول فناوری اطلاعات عملیات حج تمتع 97 به روادید الکترونیکی اشاره کرد و افزود: روند دریافت روادید الکترونیکی هم به خوبی انجام گرفت.

قادری با بیان اینکه امسال بحث رصد و مانیتورینگ حمل و نقل ترددی در ایام تشریق به صورت آنلاین و در ستاد انجام می گرفت، گفت: امسال برای نخستین بار انتقال زایران به عرفات، عرفات به مشعر، مشعر به منا و بازگشت را به صورت آنلاین، مانیتورینگ کردیم که این کار با استفاده از اپیلیکیشن موبایلی و داشبورد مدیریتی انجام شد.

وی افزود: برای رهسپار شدن زایران از منا به جمرات نیز کار رصد و کنترل زمان خروج به خوبی و به صورت آنلاین انجام گرفت؛ یعنی ارایه زمانبندی دقیق برای خروج هر کاروان از چادرها و تردد به سمت جمرات به صورت الکترونیکی انجام شد.

مسئول فناوری اطلاعات عملیات حج تمتع 97 افزود: فعالیت ما برای کنترل تردد زایران به جمرات بر اساس زمانبندی دقیق و ظرفیت درب اصلی خروج ایرانی ها انجام شد.

قادری با تاکید بر اینکه بیش از 95 درصد فعالیت های سازمان حج و زیارت به صورت سیستم الکترونیکی انجام می گیرد، گفت: اکثر خدمات ما الکترونیکی است مکر اینکه در مواقعی خاص، متقاضی به سازمان مراجعه داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما توجه ویژه ای به دولت الکترونیک داریم و طبق نظر سازمان امور استخدامی کشور، سازمان حج و زیارت از حیث خدمات الکترونیکی ، رتبه سوم را در میان 57 دستگاه کسب کرده است.

مسئول فناوری اطلاعات عملیات حج تمتع 97 تصریح کرد: در بحث پروازهای زایران و زمان رفت و بازگشت و تمام آمارهای کسب شده به صورت سیستمی انجام می گیرد.

قادری افزود: در زمینه تغذیه و تدارکات نیز در حج غالب کارها سیستمی انجام شدو در این باره نرم افزار بسیار قوی تدارک دیده شد؛ یعنی تعداد زایران و همچنین میزان مصرف غذای آنها به همراه آنالیز غذایی اخذ می شد و بر اساس آن نیز تعداد غذا و سایر موضوعات مرتبط به دستگاههای مربوطه ابلاغ می شد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار